دیتکو - لوگو
Search
Close this search box.

آموزش تبدیل بازدیدکننده به مشتری در سایت با افزونه visiporter

بررسی رفتار مشتری و تبدیل بازدیدکننده به مشتری

فهرست عنوان محتوای صفحه

یکی از مشکلات بارز در سئو و دیجیتال مارکتینگ سایت ها، وابستگی آنها به ابزار گوگل آنالایتیکس است و همین امر باعث شده تا صاحبان بسیاری از سایتها به دنبال متخصصین سئو برای آنالیز رفتار بازدیدکنندگان در سایتشان بروند زیرا یکی از شاخصهای تاثیر گذار، نرخ تبدیل بازدیدکننده به مشتری است. خبر خوب اینکه دیتکو ابزاری را برای سایتهای وردپرسی توسعه داده تا هر فردی حتی بدون دانش سئو بتواند به سادگی روش تبدیل بازدیدکننده به مشتری در سایت را فرا گیرد مثلا تبلیغی در سایت قرار دهد و بررسی کند بازدید کننده از چه صفحه ای آنرا کلیک نموده و چه میزان برایش وقت گذاشته است.

 

افزونه بررسی رفتار بازدیدکننده چیست ؟

افزونه بررسی رفتار بازدیدکننده visiporter ابزاری است بسیار ساده و کاربردی که بوسیله آن هر کاربری که وارد سایت وردپرسی شد را می توان در لحظه رصد نمود از کجا وارد شده است ؟ (جستجوی گوگل، سایتهای دیگر، مستقیم و …) چه ساعت و زمانی ورودش انجام شده ؟ به کدام صفحات سر زده ؟ در هر صفحه چه مدت وقت گذاشته ؟ روی چه لینک یا دکمه هایی کلیک نموده ؟ چه فرمهایی را تکمیل و ارسال نموده و یا از ارسال آن صرف نظر کرده ؟ از چه سرویس دهنده اینترنتی یا کدام کشور وارد شده ؟ کدام کالا را انتخاب و به سبد خرید افزوده ؟ علاقه مند به کدام کالا شده ولی هزینه خرید آنرا نداشته و در نهایت چه زمانی از سایت خارج شده است.

 

ویژگی های پیشرفته افزوینه visiporter

بخشهای فوق در افزونه رفتار بازدیدکننده visiporter بعنوان امکانات پایه قرار دارد اما بخشی با عنوان هوشمندی نیز توسعه داده شده است تا بصورت هدفمند بر روی تک تک اجزای سایت خود برنامه ریزی کند و رخدادهای با اهمیت را در صدر لیست خود مورد تحلیل و بررسی قرار دهد.

امکانات پیشرفته شامل ایجاد هدفگزاری روی یک یا چند عنصر از صفحات سایت مانند کلیک روی عکس خاص، لینک خاص، تبلیغ خاص یا محصول خاص می باشد همچنین می توان با گروه بندی و امتیاز دهی هدفگذاری را روی یک یا چند صفحه سایت متمرکز نمود و در گزارش صفحه اول افزونه سراغ هدفهای با امتیاز بالاتر رفته تا در وقت و زمان صرفه جویی شود زیرا اگر بخواهیم تک تک کاربران را زیر نظر داشته باشیم مستلزم گذاشتن وقت و زمان زیادی برای برریس رفتار آنها است گرچه این کار نیز مورد نیاز است اما برخی صرفا به دنبال هدف گذاری روی صفحات خاصی هستند یا منتظر پر شدن فرمهای خاص یا کلیک نمودن روی دکمه یا لینکهای خاصی می باشند و درجه اهمیت این صفحات و فرمها بسیار بالاتر از مرور رفتار همه کاربران است.

 

آموزش بخش پیشخوان افزونه visiporter

داشبورد رفتار بازدید کننده

بخش پیشخوان شامل لیست های برترین بازدیدکنندگان که معیار برتری آنها میزان امتیازی است که به دست آورده اند می باشد. امتیازها بصورت کاملا اختیاری است و شما می توانید با توجه به سیاست هدفگذاری روی عناصر مختلف به آنها امتیاز دهید (در بخش امتیازات کامل توضیح داده می شود).
پر استفاده ترین فرمها نیز مربوط به تمام فرمهایی است که شما بر اساس امتیاز به آنها اولویت داده اید و بازدیدکنندگان اقدام به تکمیل آنها نموده اند مثل فرم ارسال نظر، فرم تماس با ما، فرم ثبت نام و بسیاری فرمهایی که در سایت شما موجود می باشند.
مشتریان برتر نیز شامل تمام کاربرانی است که فرآیند بازدیدکننده به مشتری را گذرانده و توانسته اند حتی المقدور به بخش خرید محصول وارد شده و سفارشی را ثبت کنند.

 

 

نظرات

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

زنجیره تامین نیازها
[the_ad id="9960"]

برای درخواست مشاوره رایگان، از ساعت 8 الی 22 تماس بگیرید.

09338752044