فعالیت های روزانه تقریباً در تمام اوقات کاری وابسته به کامپیوتر شده و در بسیاری مواقع بدلیل قطعی یا نوسان برق، باز کردن ایمیلهای مشکل دار، دانلود کردن فایلهای غیر ایمن، نصب نرم افزارهای بدون پشتیبان و عدم اطلاع از نکات تخصصی در کامپیوتر دچار مشکلاتی می شویم که باز شدن گره آن از دست خودمان بر نمی آید ولی رفع آن بلحاظ زمانی بسیار حیاتی و واجب است از طرفی استخدام فردی که از صبح تا شب منتظر حل خطاهای ویندوزی و مشکلات کامپیوتری باشد برای اغلب مردم هزینه بردار است و صرفه اقتصادی ندارد بنابراین تیم ما در دیتکو شرایطی فراهم آورده است تا با اتکا به ارتباط اینترنتی بتواند پشتیبانی کامپیوتر، ویندوز و شبکه از راه دور را ارائه نماید، در ادامه با دیتکو همراه باشید تا جزئیات آن ارائه شود.
چه امکاناتی برای پشتیبانی راه دور لازم است ؟
برای پشتیبانی کامپیوتر، ویندوز و شبکه از راه دور و رفع انواع مشکلات فقط کافی است کامپیوتر شما به اینترنت متصل بوده و بتواند سایتها را باز کند این بدان معناست امکان برقراری ارتباط از راه دور برای شما فراهم است و بعد از این مرحله به دو روش امکان اتصال وجود دارد روش اول استفاده از نرم افزار موجود در ویندوز به نام RDP است که بصورت پیشفرض روی همه ویندوزها نصب می باشد ولی نیازمند تنظیماتی است که زمان بر است و روش دوم استفاده از نرم افزارهای ریموت دسکتاپ رایج و رایگان مانند Anydesk است که حجم کمی داشته و در دسترس همه قرار دارد.
امنیت پشتیبانی از راه دور چگونه است ؟
بطور خاص و ویژه اگر قراردادی برای پشتیبانی بسته شود و حق دسترسی به اطلاعات محفوظ قید شود طیب خاطر بیشتری بهمراه خواهد داشت اما در صورتیکه بصورت موردی پشتیبانی بخواهد صورت بگیرد علاوه بر اینکه امکان بررسی مجوزهای لازم در دیتکو براحتی فراهم گردیده است و سوابق حرفه ای ما در سایت قابل بررسی است از طرفی امکان محدود کردن فرد متصل شده به کامپیوتر شما از طریق نرم افزارها براحتی وجود دارد ضمن اینکه سرعت انتقال داده ها از طریق اینترنت به قدر کافی مناسب نیست تا بتوان اطلاعات موجود در کامپیوتر مخاطبان را کپی و در جایی ذخیره نمود چنانچه شخصی مبادرت به انجام چنین کاری کند، مخاطب براحتی متوجه آن شده و می تواند جلوی آنرا بگیرد زیرا انجام فعالیتهای راه دور در ویندوز قابل مشاهده توسط مخاطبان است.
هزینه پشتیبانی از راه دور چقدر است ؟
بهترین گزینه برای محاسبه هزینه پشتیبانی از راه دور، زمان است زیرا تمام فعالیتهای انجام شده از راه دور علاوه بر اینکه توسط درخواست کننده قابل مشاهده می باشد، ساعت شروع و پایان آنهم کاملا مشخص است بنابراین تنها لازم است بدانید هر ساعت پشتیبانی بصورت دورکاری چه میزان هزینه دارد و آنرا در مدت زمان انجام کار ضرب کنید تا مبلغ بدست آید.
از آنجا که عموماً مشکلات ویندوزی در کمتر از یک ساعت حل و فصل می شوند مبنای انجام فعالیت دورکاری به ازای هر نیم ساعت 100 هزار تومان در نظر گرفته شده است که این زمان از لحظه شروع ارتباط صورت میگیرد و زمانهای قطع شدن اتصال برای آن محاسبه نمی شود.
چگونه می توانم درخواست پشتیبانی دهم ؟
قبل از انجام پشتیبانی باید حساب خود در دیتکو را شارژ نمایید تا امکان رفع مشکلات ویندوزی برای شما فعال شود برای این منظور با عضویت رایگان در سایت دیتکو به پنل میز خدمت متصل شده و پس از شارژ کیف پول خود از این طریق هرگونه مشکلی قابل پیگیری و پاسخگویی است، مضاف بر اینکه در پنل میز خدمت قابلیت دسترسی به فاکتور، مدت زمان انجام کار، گزارش از فعالیت انجام شده و امکانات دیگری نیز فراهم شده تا درخواست کننده به سهولت مشکلات خود را مرتفع نماید.