امروزه متخصصان بازاریابی مشتاقانه به دنبال ایده هایی هستند که با پرداختن به آن بتوانند در حوزه تبلیغات وارد شوند و به یک سودآوری عالی دست یابند. در جستوجو برای سودآورترین ایده کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی شناخت بازار از اهمیت ویژهای برخوردار است چرا که تحلیلگران باید اندازه بازار تبلیغاتی را بشناسند تا بتوانند هزینههای مختلف را برآورد کنند.
گزارش اخیر PwC نشان میدهد که رسانههای دیجیتال رشد چشمگیری در بازار تبلیغات داشتهاند اما همچنان پیشبینی میشود که تا سال ۲۰۱۹ بیش از ۸۰ درصد درآمد حاصله از تبلیغات به خاطر استقبال مردم از رسانههای غیردیجیتالی و عمدتا سنتی است که از نظر مردم قابلیت انعطافپذیری بیشتری دارد و با زندگی مردم در هم آمیخته است.
اما در حالت کلی برآورد میشود که درآمد حاصل از تبلیغات در جهان تا سال ۲۰۱۹ افزایش بسیار چشمگیری خواهد داشت و هزینههای جهانی که برای تبلیغات صرف میشود نیز رقم بسیار بالایی خواهد بود.
اگر شما هم میخواهید در کسب و کار تبلیغات فعالیت کنید باید بدانید که رمز موفقیت در این بازار صرفا تکیه بر روشهای هوشمندانه نیست. بلکه شما باید طرز فکر خود را عوض کنید و بدانید که در زمین حریف بازی کنید. شما باید از قالب یک فروشنده دربیایید و در نقش یک مشتری به تبلیغات نگاه کنید و اینطوری میتوانید اولویت اصلی مشتریان را درک کنید و مشاوره جامعتری برای تولید یک تبلیغ بدهید.
پس برای اینکه یک ایده کسب و کار تبلیغاتی پرسود و عالی داشته باشید در این نوشتار با ما همراه شوید تا ۲۰ ایده کسب و کار تبلیغاتی که میتوانید برای انجام آن از همین امروز برنامهریزی کنید را بشناسید.
۱. مدلسازی سه بعدی و انیمیشن
یکی از بهترین ایده های کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی مدلسازی سه بعدی است. ساخت انیمیشن، یک محصول در دنیای واقعی را در قالب دیجیتالی برای مخاطب به ارمغان میآورد. استفاده از کارهای سه بعدی و انیمیشن برای خدماتی نظیر معماری، یادگیری الکترونیکی، آشنایی با شخصیتها و افراد و… بسیار عالی و کاربردی است.
۲. واسطه تبلیغاتی
به عنوان یک واسطه تبلیغاتی نقش شما این است که طرفین مخالف را کنار هم قرار دهید و یک پلت فرم مشترک پیدا کنید. مثلا تولیدکننده شامپو یک طرف قضیه است و مصرفکننده شامپو در طرف دیگر قرار دارد. این وظیفه شماست که نقش یک میانجی را بازی کنید و این دو را چنان کنار هم قرار دهید که مصرفکننده فقط از آن نوع خاص شامپو مصرف کند و به این ترتیب آنبازار رونق بگیرد. شما باید بهترین روش تبلیغات و قالب را برای مشتریان خود پیدا کنید.
۳. سازنده کمپین تبلیغاتی
یکی دیگر ایز ایده های کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی ساختن کمپین های تبلیغاتی است. شما میتوانید کمپینهای تبلیغاتی خلاقانه آنلاین نظیر کمپینهای موفق رسانههای مجازی، اپلیکیشنهای مختلف، مختوای موبایل، ویدئوهای متفاوت، ارسال ایمیل و خبرنامه، بهینهسازی موتور جستوجوی گوگل، رسانههای آنلاین یا ترکیبی از برخی از این موارد را برای مشتریان خود برنامهریزی و اجرا کنید.
۴. مشاوره تبلیغاتی
برای دستیابی به موفقیت در امر مشاوره تبلیغاتی باید تخصص برندسازی، ذهن خلاق و مهارتهای میانفردی موثر داشته باشید. فردی که با چنین مشخصاتی وارد حوزه بازاریابی و تبلیغات میشود قطعا میتواند مزایای شغلی خوبی برای خودش ایجاد کند زیرا قابلیت ایجاد استراتژیهای تبلیغاتی موثر برای ارتقا و ارائه کالاها و خدمات مختلف به مشتریان را دارد. و این ایده یکی از بهترین ایده های کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی است.
۵. توسعه دهنده برند
به عنوان یک مشاور تبلیغاتی فعال در حوزه بازاریابی و برندینگ میتوانید برای ساخت یک برند قدرتمند فعالیت کنید و آنچنان در جهت شناسایی و ارائه این برند به مخاطبان خلاقیت به خرج دهید که بک برند انفجاری در ذهن مخاطبان نقش ببندد.
۶. عکاسی تجاری
افرادی که در زمینه عکاسی و فیلمبرداری تخصص دارند میتوانند بدون نیاز به یک محیط کاری و از همان منزل خودشان به فعالیت در این حوزه بپردازند. این یکی از سودآورترین ایدههای کسب و کار تبلیغات است که نیاز به تجهیزات و امکانات مختصری دارد.
۷. توسعه دهنده محتوا
تولید محتوای باکیفیت اطلاعات- محور که مشتری را جذب کند چالش بزرگ کسب و کار این روزها است که شما میتوانید از این چالش به نفع خودتان بهره ببرید و در این حوزه فعالیت کنید. شما میتوانید یک کسب و کار تبلیغاتی را با نوشتن مقالات و متون جذاب آغاز کنید و سپس یک سازمان منسجم برای جذب مشتریانتان بسازید. این یکی از سوآورترین ایدههای کسب و کار تبلیغات است که چشمانداز بسیار روشنی دارد.
۸. ساخت موزیک ویدیو
امروزه بسیاری از شرکتها برای فعالیتهای برندسازی خود به دنبال موزیک ویدیوهای خوب هستند. همچنین هنرمندان و خوانندگان هم برای معروف شدن خود به دنبال سازندگان موزیک ویدیو میگردند. اگر به این کار علاقه دارید و توانایی آن هم در خودتان میبینید پس زود شروع کنید و کارهای خلاقانه و پولساز درست کنید. و این ایده یکی از سوداورترین ایده های کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی است.
۹. تامین ملزومات اولیه تبلیغات
برای اینکه در این زمینه فعالیت کنید باید هر دو بازار تبلیغات یعنی بازار چاپی و نیز بازار آنلاین را به خوبی بشناسید. وقتی نسبت به نیازمندیها و ملزومات هر دو بازار آگاهی داشته باشید میتوانید برای هرکدام خدمترسانی کنید و صاحب درآمد شوید.
۱۰. مشاوره خدمات پستی
بسیاری از کسب و کارهای محلی ترجیح میدهند برای پخش کردن تبلیغاتشان از خدمات پست استفاده کنند و حرفشان را به گوش مخاطبان برسانند. مثلا رستورانها، فروشگاههای کوچک و خردهفروشیها برای پخش کردن تبلیغاتشان در سطح محلی یا منطقهای از خدمات پست بهره میبرند. برای انجام این کار کافی است که اندکی درباره سیستم پستی شهرتان اطلاعات کسب کنید و سپس یک کامپیوتر، اینترنت و تلفن داشته باشید. حتی میتوانید از اتاق نشیمن منزلتان هم برای این کار استفاده کنید.
۱۱. آژانس مدیریت مراسمها و رویدادها
برای ورود به این حوزه از بازار تبلیغات نیاز است که شما مهارتهای برنامهریزی و سازماندهی خوبی داشته باشید و اگر در رشتههای مرتبط این حوزه فارغالتحصیل شدهاید حتما این کسب و کار به دردتان میخورد. در کسب و کار مدیریت رویدادها مشتریان اصلی شما شرکتهای بزرگ، موسسات آموزشی، زوجهای آماده ازدواج، کاندیداهای انتخابات و بسیاری افراد حقیقی و حقوقی دیگر هستند.
۱۲. خدمات طراحی گرافیکی
داشتن تخصص در زمینه طراحی گرافیکی چیزی است که شما میتوانید به عنوان یک کسب و کار تبلیغاتی با کمترین امکانات شروع کنید. البته میتوانید از متخصصین این حوزه هم کمک بگیرید و مثلا یک گرافیست استخدام کنید. در حالت کلی داشتن دانش فنی و خلاقیت و البته روحیه کسب و کاری برای انجام این کار لازماست.
۱۳. مشاوره بازاریابی اینترنتی
در دنیای مدرن امروز هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ نیاز به یک وب سایت دارد. اماتنها داشتن یک وب سایت نمیتواند شما را نسبت به داشتن مشتریان خوب مطمین کند. بسیاری موضوعات مربوط به بخش فنی و نیز برند وجود دارد که برای ایجاد یک سایت به عنوان ابزار بازاریابی موثر باید بدانید. در اینجا شما میتوانید در نقش یک مشاور بازاریابی اینترنتی ظاهر شوید و آنچه را از برندسازی در فضای وب یا موتور جستوجوی گوگل میدانید برای مشتریانتان عرضه کنید.
۱۴. خدمات تحقیقات بازار
تحقیقات بازار فعالیت برای هر کسب و کاری چه کوچک و چه بزرگ واقعا ضروری است. ارائه خدمات تحقیقات بازار یک روش سودآور برای پول درآوردن از رشتهای است که شما در آن تخصص دارید. حتما این ایده سودآور در حوزه کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی را امتحان کنید.
۱۵. مشاوره تبلیغات محیطی
کسب و کار مشاوره تبلیغات محیطی توصیههای شما به مشتریانتان برای تبلیغات محصول یا خدمات شان در فضای باز است. تبلیغات محیطی در واقع بازاریابی بصری است که از برخی عناصر و ابزار و لوازم جذاب برای ارتباط با مخاطب بهره میبرد. تبلیغات بیرونی یک رسانه بسیار قدرتمند و متنوع است که اجازه میدهد طیف بسیار گستردهای از مخاطبان با شیوههای خلاقانه به محصول یا خدمات مورد اشاره علاقمند شوند.
۱۶. تبلیغات چاپی
مشاور تبلیغات چاپی هر نوع خدماتی در زمینه فعالیتهای چاپی مورد نیاز سازمانها و شرکتها و اشخاص را ارائه میدهد. در این حوزه خدمات هم شامل طراحی و هم چاپ میشود. در این کسب و کار شما باید روی هزینهها، قیمت تمام شده، عرضه و تقاضا، رقیبان مهم و مشهور و وضعیت اقتصادی و واردات اقلام مورد نیاز تمرکز و تحقیق کنید.
۱۷. خدمات مربوط به برندینگ محصولات
در خدمات مربوط به برندینگ محصولات شما برای ارائه اطلاعات مورد نیاز محصول برای خرده فروشی یا عمده فروشی باید طرح درست و کاملی بریزید. هر کسب و کار کوچک یا بزرگ بر اهمیت سرمایهگذاری در برند تاکید دارد زیرا این ارزشمندترین و قدرتمندترین بخش کسب و کار است.
۱۸. فروش کالاهای تبلیغاتی
فروش کالاهای تبلیغاتی یک از ایدههای سودآور کسب و کار در حوزه تبلیغات است که شمامی توانید با یک مبلغ جزیی و متوسط سرمایهگذاری آغاز کنید. این کسب و کار شامل فروش طیف گستردهای از محصولات مانند جاکلیدی، لیوان، تیشرت، ساعت دیواری، کارت ویزیت و سررسید و… میشود.
۱۹. آژانس روابط عمومی
برای شروع این کسب و کار باید در هر دو رسانه چاپی و الکترونیکی فعالیت کنید تا حوزه اصلی فعالیت خود را مشخص کنید. متخصصان حوزه روابط عمومی از طریق رسانههای دیجیتال با مشتریان ارتباط برقرار میکنند و به کشف و شناسایی نیاز آنان میپردازند و با توجه به آن نیاز محصولات خوبی را معرفی میکنند. و این ایده یکی از عالی ترین ایده های کسب و کارهای مرتبط با تبلیغات و بازاریابی است.
۲۰. مشاوره تجاری رادیو و تلویزیون
به عنوان یک مشاور تجاری رادیو و تلویزیون شما باید یک رسانه ایدهآل پیدا کنید که در تبلیغات در آن شما را با مشتریان حداکثری روبهرو کند که این امر نیاز به یک تفکر استراتژیک و آگاهانه دارد. در این کسب و کار همه چیز از یک ایده شروع میشود و شما باید راههای قانع کردن مخاطب تلویزیون و رادیو را بشناسید.
منبع: entrepreneur